2016-02-01 Marike Timmermans

1 februari 2016 Op ’t Kistje van NIKS: Marike Timmermans (UwPersvoorlichter)

Uw mening telt…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

kweenieHoewel? NIKS-genoten onderling zeggen elkaar graag de waarheid, maar wat er van buiten op ons afkomt, is verbijsterend. De opinies vliegen je om de oren van hordes columnisten, nono’s en broodje aap-verkopers. Niemand durft meer ‘kweenie’ te antwoorden. Op internet is helemaal de hel los. Je kunt geen Hazes-cd, Kuifje-strip of steunkousen bestellen of je mening wordt gevraagd over het product. Alleen bij de analoge middenstand ben je nog veilig. De groenteman of slager ziet wel aan je neus of je hun boerenkool of varkenslapjes lekker vindt. Authentieke ondernemers kunnen met hun verhaal ook terecht bij Kistje-spreekster Marike Timmermans die ze precies kan vertellen hoe ze met hun nieuwtjes de pers kunnen halen.

Trek dus je stofjas of winkelschort aan en kom naar NIKS, het enige genootschap dat geen idee heeft – zelfs niet van zichzelf.

Op 1 februari vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

timmermans kistje
Op ’t Kistje van NIKS:
Marike Timmermans
UwPersvoorlichter

 

Marike Timmermans (UwPersvoorlichter) op 1 februari 2016 over ‘leven in de media’:

“De journalist blijft de poortwachter, alleen verschuift het businessmodel”

Als gepassioneerd ondernemer stond Marike Timmermans aan de wieg van game changer Persbureau Novum Nieuws. In 2008 hing zij haar functie van Business Developer bij een ‘bedrijf in nieuwe media’ aan de wilgen en startte als zelfstandig ondernemer. In haar organisatie UwPersvoorlichter kan Timmermans haar ervaring bij en met de Nederlandse Pers volledig inzetten. Haar focus ligt op kleine en middelgrote organisaties en verenigingen. “Hier vind je het nieuws. Authentieke ondernemers en mensen met een overtuigende boodschap hebben vaak een verrassend vernieuwende visie en een sterke missie. Zij weten hun vakgenoten te boeien. Ik leg graag de verbinding tussen hun bedrijven, de media en hun gezamenlijke doelgroep.”

Dit filmpje legt haarfijn uit hoe UwPersvoorlichter werkt:

Het lijkt erop dat Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer de mogelijkheden nu pas ontdekken. De PR bureaus deden nogal lacherig over het initiatief van Paradijs c.s.
Hoe kijk jij er tegenaan?
Ja, je bent game changer of niet… Nee hoor: ik zie een gezamenlijk doel en dat is de lezer, luisteraar, kijker informeren. Ook zie je dat redacties krimpen, maar de behoefte aan nieuws (in nieuwe en oude vorm blijft bestaan). Media worden betaald door de adverteerder, wij worden betaald door de ondernemer. En zolang je maar eerlijk blijft in je berichtgeving, blijft de journalist de poortwachter voor wat er in de media verschijnt. Dat was ie al, alleen verschuift het businessmodel.

En als Sjuul dat heeft ‘ontdekt’, dan zal er wel een succesformule in schuilen.
In jouw boek ‘In de Media’ behandel je- handzaam en overzichtelijk – praktijkvoorbeelden en geef je handzame tips. De ondertitel ‘Zo komt u in het nieuws’ belooft zeker niet te veel. Hoe kwam dat zo?
Dit boek is ontstaan op verzoek van mijn klanten. Deelnemers aan onze trainingen en workshops behalen aantoonbaar waardevolle resultaten. Journalisten, redacteuren, woordvoerders en vakgenoten weten ons te vinden, ze herkennen onze expertise en erkennen de expertise van onze klanten. Zo wordt wederzijds vertrouwen opgebouwd en benut.

En wat hebben de NIKS’ers eraan?
De NIKS’ers zullen ongetwijfeld het werkveld (of het strijdterrein?) herkennen. Voor NIKS’ers interessant omdat free publicity tegen reclame en advertising aanschurkt. We weten natuurlijk allemaal dat de geloofwaardigheid van free publicity groter is. Als je een goede match maakt met advertising, dan zorg je dat de naam beter blijft hangen. Samen werken aan branding is dan voor beide partijen (en de klant) veel interessanter. Ik zal bovendien ingaan op de prangende vraag: is er nog leven voor de (vak)media?

En wie wil je er op 1 februari als nieuwkomers nog bij hebben?
Sjuul Paradijs

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Plaats een reactie