2019 2019-12-02 Jenny Elissen

2 december op ’t Kistje van NIKS®: Jenny Elissen

Bijlmer no go area…?

Nou bij NIKS® mooi niet!

Onze nieuwe pleisterplaats Grand Café ZO ligt er. We gaan met een gestrekt been de Bijlmer in. Nergens is de bevolking zo aardig en kleurig als in dit stukje Mokum. We verwachten dus een warm onthaal. Misschien dat onze Surinaamse zusterclub NAKS wel langskomt. Ons clubhuis heeft in elk geval plaats zat. Natuurlijk ook voor onze eerste spreker aldaar: Jenny Elissen, ooit een kanjer in de reclamewereld en nu praktisch adviseur op het gebied van duurzaamheid.

Trek dus wat kleurigs en duurzaams aan en kom naar NIKS, het enige genootschap dat voor de duvel niet bang is.

Grandcafe ZO is dus onze nieuwe pleisterplaats. Inloop v.a. 17 uur. 18.00 start de spreker op ’t Kistje Aan tafel ca 19.00/19.30 uur. Er is een NIKS- menu van €14,50. Vlees, vis, vegetarisch. Keuze op avond zelf. Iedereen noteert zelf drankjes en rekent af bij de bar.

Adres: Paasheuvelweg 26. Let op: nummering is niet logisch, het pand ligt in ZW-hoek. van de kruising. Gratis parkeren op eigen terrein.

Klik hier voor meer
informatie over
Jenny Elissen van
o.a. New Genes

 

Na reclametopper nu duurzaamheidsdeskundige

Jenny Elissen, spreker bij NIKS® op december

Jenny Elissen, onze spreker maandagavond 2 december in onze nieuwe hangout Grandcafe Zuid Oost, omschrijft zichzelf als een ‘creatieve innovatieve strateeg’. En marketeer. Met haar eigen adviespraktijk. Ze richtte business innovation netwerk NewGenes, op, en is, naast ‘impact investor,’ mede-oprichter van de Perfect World Principle, een ‘strategiemethode voor duurzame besluiten’. Onbekende namen voor de meesten onder ons? Jenny is bijvoorbeeld ook commissaris bij Transavia en Bunq bank.

En ze is vast een ‘oude bekende’ van verschillende bezoekers, die avond. Jenny Elissen werkte immers de eerste 20 jaar van haar loopbaan in marketing, communicatie en new business development in de FMCG, detailhandel en internationale diensten sectoren. Jenny was Strategy Director en lid van het management team bij Oglivy One Worldwide, werd partner bij Company Group Nederland waar zij een aantal bedrijven startte en uitbouwde. De groep werd verkocht aan TBWA (Omnicom) en in mei 2001 werd zij CEO van reclamebureau TBWA.

In 2003 gooide Jenny Elissen het roer radicaal om. Zo verliet ze het bureau en daarmee de reclame en marketing en zocht een jaar naar nieuwe bronnen van inspiratie. Jenny is co-auteur van The Perfect World Principle, een boek dat haar ingang gaf om zich opnieuw uit te vinden als adviseur van bedrijven die met ogenschijnlijk onoplosbare dilemma’s worstelen. Zegt ze. Recent kwam haar nieuwe boek uit: From big ideas to Giant leaps.

Jenny Elissen is een echte ‘out-of-the -box’ denker en investeerder in een aantal nieuwe marketingconcepten. Zij verdeelt nu haar tijd tussen deze nieuwe bedrijven, commissariaten Transavia, Bunq bank en Waste to wear, haar eigen advies praktijk The Interdependent en als lid van een aantal Raden van Toezicht en Advies zoals Pymwymic (put your money where your meaning is community/beleggers), Justdiggit (een internationaal actieve ‘non-profit organization that jump starts landscape restoration programs with a positive climate impact’), Van der Laan (leadership diversity).

Meer info:
https://pymwymic.com/ 
https://justdiggit.org/nl/
https://www.vanderlaanco.nl/nl/home/
http://perfectworldprinciple.com/

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s