2019-05-06 Eric Kramer

6 mei ’t Kistje van NIKS®: Eric Kramer 

Stilzitten…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

Opnieuw moet NIKS verhuizen. We gaan voortdurend ten onder aan ons eigen succes. De clubhuizen waar NIKS neerstrijkt, worden plotseling zo populair dat er geen plaats meer is voor een goed verhaal op ’t Kistje of de eminente kout van de NIKS-genoten.

NIKS gaat dus weer naar een nieuwe hangplek: Good Hangout. Bekend adres voor trouwe NIKS’ers. Ooit was deze uitspanning langs de ring A10 (Amstel Business Park) bekend onder de namen De Afspraak en later DNA De Nieuwe Afspraak. Eens was NIKS daar een gewaardeerde gast, maar om de eerder genoemde reden moesten we weg. Nu zijn er nieuwe eigenaren en die willen het opnieuw met NIKS proberen. Dat zal ze geen windeieren leggen. In het Amstel-gebied zijn al diverse nieuwe reclame-activiteiten en NIKS is, zoals gezegd, een magneet.

De Kistje-sprekers zijn weer goed verstaanbaar vanaf 6 mei. De openingsspreker komt uit onze nieuwe omgeving: Eric Kramer, de grote baas van WPP Nederland. Hij is verantwoordelijk voor maar liefst 15 bureaus in Nederland alleen! Die zitten nu samengeklonterd in het Amsteldok, vroeger beter bekend als de Apenrots. Geef hem een warm welkom in ons nieuwe clubgebouw en neem vooral bekenden mee naar ons oude adres!

Het eten is weer iets anders geregeld: iedereen mag zelf opscheppen en rekent af per gram. Ze bieden goed, gezond en lekker eten. Keuze uit buffetten met vis, vlees, gevogelte én vegetarische gerechten. Ook is er een apart salade-aanbod. Je bepaalt je eigen hoeveelheid. Geen verspilling en betalen voor wat je écht eet. Voor NIKS bedraagt het 2,5 cent per gram.

We gaan weer terug naar de bekende tijden: 17.00 uur verzamelen, Kistje vanaf ca 18.00 een om 19.00 aan het buffet. De jenever etc. staat koud. Er is een mooi terras. Parkeerplek zat en helemaal gratis! Kijk voor de beste route hier.


Op ’t Kistje van NIKS
Eric Kramer
Country Manager
WPP Nederland

6 mei op ’t Kistje van NIKS

WPP’s Eric Kramer over Amsteldok: “Fantastisch nieuw huis verbetert integratie voor klanten”

Burgemeester Femke Halsema was begin april mede-opener van Amsteldok, het fraaie, voor WPP totaal vernieuwde pand met merken als J. Walter Thompson, Ogilvy | Social.Lab, GroupM en Kantar. Geen opening van niks, dus. Maar begin mei, op de avond van de 6e, verwelkomen we als eerste spreker op onze nieuwe Good Hangout-locatie de Country Manager Nederland van datzelfde WPP, Eric Kramer (50). Eigenlijk ook een soort opening, maar, we blijven realistisch, eentje van Niks ;-).

Amsteldok herbergt 15 in Nederland gevestigde WPP-dochters die voorheen op 11 verschillende plaatsen waren gevestigd. Riverstaete, de oorspronkelijke naam van het pand aan de Amstel, werd getransformeerd in een kantorencomplex van 19.000 m2, voor zo’n 1.500 medewerkers van de Nederlandse dochter van het Amerikaanse concern. WPP-bedrijven BDG en VBAT zorgden voor de inrichting en het nieuwe design voor het gebouw.

De CEO, Mark Read, opende Amsteldok samen met Femke Halsema. Tegelijkertijd werd de Nederlandse vestiging in Amsteldok aangekondigd van Hogarth, WPP’s ‘global creative production network that combines technological skills and creative craftmanship.’ Het in 2008 in Londen opgerichte productiebureau specialiseert zich in alle vormen van marketing- en reclamecontent, aldus het persbericht. Het beursgenoteerde WPP, de grootste communicatieadviesgroep ter wereld, telt meer dan 200.000 employees in ruim 3.000 kantoren verspreid over 113 landen.

Eric Kramer noemt Amsteldok niet alleen een ‘fantastisch huis’ voor ’s lands WPP’ers, maar ook een ‘nieuwe creatieve en sociale hub voor de stad’. Volgens Read en Kramer helpen ‘WPP-campuses’ als Amsteldok om klanten een beter en simpeler geïntegreerd aanbod te kunnen doen door grote bureaulabels samen te brengen onder één dak en toegang te bieden tot WPP’s collectief van talent.

Behalve Country Manager is Kramer in het dagelijks leven ook CEO van mediabureaugroep GroupM Nederland, het grootste mediabureau van ons land, met ca. 1.000 medewerkers. Hij trad daar in juni 2015 in dienst. Daarvoor was hij 8,5 jaar werkzaam bij mediabureau MEC (v/h Mediaedge:cia), een van de bureaus van GroupM. En daar weer voor werkte Kramer jaren aan de adverteerderskant, na aan de Erasmus Universiteit te hebben gestudeerd. Hij begon zijn carrière in januari 1992 bij CSM en begon als productmanager Droste, hij sloot zijn CSM-tijd af als marketing- en verkoopdirecteur voor drie landen voor een portfolio van merken als o.m. Venco en Sportlife.

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s