2019-02-04 Sebastiaan van Rijnsoever

4 februari op’t Kistje van NIKS®: Sebastiaan van Rijnsoever

Vliegschaamte…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

Ons clubhuis zit niet voor niks in de Vliegtuigenstraat.

Als NIKS-genoten echt moeten, kiezen ze het luchtruim.
Maar dus liever niet voor een lullig tussendoor-vakantietje.

Kistje-spreker Sebastiaan van Rijnsoever van muziekzender Sublime, die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft zitten, zal het daar roerend mee eens zijn. Hij begint om 6 uur.

Dus veiligheidsriemen vast en kom naar NIKS, het enige genootschap dat meestal met beide voeten op de grond staat.

NIKS zoals gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus nu op 4 februari vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.


Op ’t Kistje van NIKS
Sebastiaan van Rijnsoever,
managing director van
muziekzender Sublime.

 

4 februari op ’t Kistje van NIKS

Sebastiaan van Rijnsoever over positief ondernemen met muziekzender Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever (51 jaar), inmiddels anderhalf jaar actief bij ‘Join the groove’ muziekzender Sublime, is er eind vorig jaar benoemd tot nieuwe managing director. Deze ambitieuze zender heeft ‘positief ondernemen’ hoog in het vaandel. En telt op 90.7FM en online samen zo’n 450.000 wekelijkse luisteraars, die afkomen op een mix van jazzy, funky en soulmuziek. En -opmerkelijk – op overwegend positief nieuws in de bulletins. Koud na die benoeming is Sebastiaan onze gewaardeerde gast op het Kistje van Niks op maandagavond 4 februari.

Eerder was Sebastiaan, een bekende in het wereldje van reclame, marketing en media, marketing director ad interim bij Sublime. Hij trok de aandacht in de branche toen hij bijna vier jaar in het bestuur van SIRE zat. Maar vooral ook als directeur social media van KPN, van oktober 2011 tot juni 2016.

Daarna was hij onder meer kort global director of marketing communications en director of social & digital media bij het internationale techconcern VEON, en daarvoor o.m. managing & strategy director van online communicatie bureau Qi (onderdeel van Conclusion), corporate e-marketing manager ad interim bij Sara Lee International, managing director van .bone advertising. En nog verder terug accountdirector bij reclamebureau Normad Blend en general manager bij Grey Interactive.

Onder de vlag van het nieuwe Sublime World vallen, naast de radiozender, communicatiebureau Sublime Jamming, marketingbureau Sublime Doing en videokanaal Sublime Motion. Het eerste maakt onder meer ook een online magazine voor duurzame bedrijven, het tweede bureau begeleidt startups met een duurzaam doel bij de communicatie en crowdfunding. Sublime Motion tenslotte is een nieuw videokanaal met verslagen van inspirerende, persoonlijke reizen van bij voorbeeld ondernemers, sporters en muzikanten. Zo meldde vaktitel Adformatie onlangs.

Het in de Utrechtse Werkspoor Kathedraal gevestigde Sublime World is eigendom van Erik Hallers, die Sebastiaan al langer kende, in verschillende functies aan de kant van bureaus en adverteerders. Hallers zag in hem de “ideal fit om de muziekzender met zijn betrokken en loyale groep kwalitatieve luisteraars Sublime te helpen met het zetten van de volgende ambitieuze stap.” Zo meldde een persbericht.

In een interview in Adformatie met Hallers en Van Rijnsoever noemt deze laatste het Nieuws van de Vooruitgang van Sublime een van de uitingen van het ‘positieve ondernemen’ van Sublime World. Deze vorm van constructive journalism op de muziekzender bepaalt het profiel. “We hebben ook gewoon nieuws. Dus het balanceert en we lopen niet weg voor de realiteit. Maar het is wel een onderscheidend aspect.” Voor wat betreft de doelgroep trekt Hallers een rechte lijn van de protestgeneratie van de jaren zestig naar nu. Veel van die idealen zijn nog niet verloren gegaan, meent hij. “Het bewaren van de aarde voor toekomstige generaties, goed onderwijs, interesse in cultuur en psychologie is belangrijk voor de brede doelgroep, die zich in toenemende mate bewust is van de ‘eenzijdigheid van het nieuws en de overwaardering van geld en succes’.”

Van Rijnsoever constateert dat het voor adverteerders en planners soms niet helemaal duidelijk is in welk hokje Sublime radio past. Spotjes zijn uiteraard welkom, daar krijgt het veel van, maar hij probeert nieuwe wegen te vinden in de communicatie. “Om meer waarde te creëren voor de adverteerders, voor onze luisteraars, maar ook voor de wereld.”

De zender wil een ‘mentaliteitsmerk’ worden voor mensen die openstaan voor vooruitgang en vernieuwing, aldus de nieuwe managing director en eigenaar Hallers in Adformatie. Dus wil Sublime niet alleen bijdragen aan een goed gevoel bij de luisteraars, maar ook het ‘doen van goed’ stimuleren.

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s