2018-06-04 Frank Volmer

4 juni op ’t Kistje van NIKS®: STER-directeur Frank Volmer

Slut shaming…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

Asjemenou! Leve Patricia Paay, die terecht het via sociale media openbaar maken van haar seksuele escapades aanvecht. Iedereen heeft recht op z’n eigen guilty pleasures. Bij NIKS heeft Michael van Os op de eerste maandag van de maand weer een kanjer van een spreker op ’t Kistje weten te lokken met tegendraadse standpunten. Dit keer is dat Frank Volmer, die als STER-hoofd korte metten maakte met de bureau- en volumekorting. Een heilige koe, die in het mediazwembad is gesprongen en een bommetje veroorzaakte. Let op: Volmer begint weer stipt om 17.45 uur.

Trek gerust je Bon Giorno, Hanky Panky- of Bamigo-ondergoed aan en kom naar NIKS, het enige genootschap waar niemand daar raar van opkijkt.

NIKS zoals gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus nu op 4 juni vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

Op ’t Kistje van NIKS
STER-directeur
Frank Volmer

4 juni op ’t Kistje van NIKS®: Frank Volmer

Na Peer Mascini het bommetje van STER-directeur Frank Volmer

Peer Mascini zei ‘t nog wel in die Melkunie-commercial van ruim 20 jaar geleden: geen bommetje! Maar het bommetje dat vorig jaar tv-reclameland werd gegooid was van een heel ander soort. Gemikt door de man op Het Kistje van Niks maandag 4 juni a.s.: Frank Volmer, 51 jaar en sinds bijna twee jaar STER-directeur. Dat geruchtmakende evenement vond plaats in september 2017, toen de reclame-verkoper van de Publieke Omroep een revolutionaire nieuwe tariefstructuur bekend maakte. Waardoor per 1 januari dit jaar zowel bureau- als volumekorting zijn verdwenen. Vaksite MediaNieuws toen: “Het nieuws slaat in als een bom, vooral in de mediabureauwereld. Niet verwonderlijk, want bureau- en volumekorting zijn belangrijke pijlers in het businessmodel van mediabureaus.”

Enfin, de soep was niet zo heet als… enzovoorts. De door sommige mediabureaus voorspelde miljoenen omzetverlies voor 2018 komen er niet dit jaar. Sterker nog: de tv-spotmarkt begon dit jaar goed met een groei van 6,8% in het eerste kwartaal, meldde Screenforce, de lobby/onderzoekclub van publieke en private tv- en radiozenders.

Pikant: Frank Volmer was het meest bekend in de mediabranche als – tot januari 2015 – directeur van De Telegraaf en laatstelijk als directeur uitgever TMG Landelijke Media. Dat concern was immer een criticaster van de Hilversumse staatsconcurrent op de particuliere reclamemarkt.

Volmer begon zijn carrière aan de Amsterdamse Basisweg in juli 1995, als hoofd product management bij Telegraaf Media Groep (TMG). Daarna was hij een dikke 3,5 jaar directeur van Sp!ts/Basismedia, om in augustus 2002 commercieel directeur te worden, binnen dezelfde muren, van De Telegraaf. Van januari 2006 tot november 2010 was Volmer algemeen directeur van De Telegraaf, waarna na nog een tussenstap ruim twee jaar hem de functie van directeur uitgever TMG Landelijke Media werd gegeven. Begin 2015 verliet hij het mediaconcern na een grootscheepse reorganisatie.

Volmer vervulde over de jaren tal van representatieve functies namens De Telegraaf. Onder meer bij SIRE gaf hij blijk van zijn interesse voor reclame. Maar ook voor ontwikkelingen buiten de media. Hij was begin 2017 mede-initiatiefnemer van De Harde Leerschool, en nog steeds betrokken bij dit programma. Doel: jongvolwassenen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk te krijgen door rugby en coaching. Die Leerschool is de Nederlandse versie van School of Hard Knocks, een vergelijkbaar programma dat in het Vereniging Koninkrijk al meer dan duizend jongeren structureel aan werk heeft geholpen.

Frank Volmer is na zijn vertrek bij DT ook enkele jaren interim-directeur en adviseur geweest van Barbara Barend’s Helden Magazine. Daar hielp hij onder meer met de stroomlijning van het bedrijf en de transitie naar een platform-onafhankelijk mediabedrijf. En hij was ook nog even bezig het nieuwe merk groente- en fruitsap Naturalicious in de markt te helpen zetten.

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s