2018-05-07 Pim van den Berg

7 mei op ’t Kistje van NIKS®: ‘Straatoloog Pim van den Berg

Hoogsensitief…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

Een op de vijf mensen is een hoog sensitief persoon (HSP), dus bij NIKS lopen er ook een paar rond. Maar die laten dat niet merken. Kijken of Kistje-spreker Pim van den Berg ze door heeft, want als straatoloog (vaak op de fiets) heeft deze retail-goeroe een scherp oog. Pim begint stipt om 17:45 uur.

Trek dus maar een onopvallend niemendalletje aan en kom naar NIKS, het enige genootschap waar je je zelfs als HSP-er nog onbespied waant.

NIKS zoals gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus nu op 7 mei vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

Op ’t Kistje van NIKS
Straatoloog
Pim van den Berg

7 mei op ’t Kistje van NIKS®: Pim van den Berg

 ‘Straatologie’ belangrijk als basis voor strategie

“Van mijn hobby heb ik per ongeluk mijn werk gemaakt. Daar heb ik als straatoloog al meer dan 20 jaar onwijs veel plezier aan mogen beleven. En daar wil ik graag iets over zeggen.” Zijn adviesbureau heet http://www.perspectives.nl. Er is er maar één, de originele, de eerste straatoloog: Pim van den Berg (zijn leeftijd is hij vergeten, zo jong voelt hij zich). Wie van Niks kent hem niet, of heeft nooit van hem gehoord. Maar nu is hij ook voor het eerst te horen op het Kistje en wel maandagavond 7 mei, bij bar/brasserie Jefferson in Amsterdam. Het verhaal van Pim begint weer op de vervroegde tijd van 17.45 sharp want dan is het etablissement nog rustig. Borrelen kan al eerder, vanaf 17.00 uur.

Wie is er geen fan van Pim’s werk, zijn boek, zijn foto’s, zijn Image Library (zie site), zijn drive en niet te vergeten humor. Voor elke retailer – en nu ook Nikser – die graag eens door andermans ogen naar de retail wil kijken heeft hij wel wat te bieden. Een retail-goeroe is hij, maar dan ánders. Straatologie is dé basis voor strategie, is zijn overtuiging. Pim adviseert mensen, merken, formules, organisaties, gemeenten en steden op Europees niveau op basis van zijn opmerkelijke DNA-verkenningen.

“Als visueel componist, DNA-verkenner en verhalenverteller verkoopt hij zijn observaties aan ondernemingen die op een andere manier willen leren kijken,” schreef een organisatie waar hij een inleiding hield. En dat observeren doet hij geregeld met ondernemers/retailers. Vaak op de fiets. In tal van binnen- en vooral buitenlandse steden. Zouden reclame-professionals ook eens moeten doen ;-). Waarnemer, verkenner, ontdekkingsreiziger en meer mag je ‘m ook noemen.

Wie kent ‘m niet? Velen dus, al gelooft hij dat zelf niet. Pim werkte voor onder meer ABN Amro, Schiphol RE, Maxeda, Sara Lee-DE, Heineken, Philips, Akzo-Nobel, Hema en Albert Heijn. “Met hoe velen mij kennen ben ik nooit zo bezig. Ook die klanten noemen vind ik niet zo relevant”, laat hij weten vanuit Helsinki. Bescheiden is-ie ook.

Foto: Bob Bronshoff

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s