2016-10-03 Peter van Daalen

Peter van Daalen op ’t Kisje bij NIKS 3 oktober 2016

Ontspullen…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

uitnodiging-3-okt

NIKS gaat al 17 jaar uit van niks en nu gaat de Amerikaanse trendvoorspeller James allman met onze visie aan de haal.”We moeten ‘ontspullen’,” zegt hij. De overconsumptie in het Westen werkt verstikkend. Je kan zelfs doodziek worden van te veel spullen. Het enige meubilair van NIKS is ’t Kistje en daar staat straks Peter van Daalen op, oud-reclameman, die nu een populaire maatkledingwinkel runt.

Laat dus je overvolle huis achter, trek een minimalistisch maatkledingstuk aan en komt naar NIKS, het enige genootschap dat weigert op te pleuren.

NIKS als gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus op 3 oktober vanaf 17.00 uur ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

niks-kistje-van-daalen
Op ’t Kistje van NIKS:
Peter van Daalen
Oud-reclameman,
nu in de maatkleding

 

NIKS 3 oktober 2016 Op ’t Kistje; Peter van Daalen:

“Reclame? Ik zie nog maar weinig kwaliteit”

peter-van-daalenVan reclameman tot verkoper van maatkleding. Vijf Vragen van Niks aan Peter van Daalen (gevoelsleeftijd 33 jaar, zegt-ie, maar volgens paspoort 66). Peter is onze spreker op het kistje op maandagavond 3 oktober a.s.

1 Wanneer in de reclame, wanneer eruit? Een korte carrièreschets, graag. ”Begonnen bij KLM (Marketing) en daarna de reclame, waarbij ik mij al snel specialiseerde in arbeidsmarkt-communicatie. Achtereenvolgens: De Bussy (1976), Benton&Bowles (1979) en PPGH/JWT (1988). Zelfstandig doorgegaan (1993) onder eigen naam (Van Daalen en Partners). Verkocht aan TPM Worldwide (1997). Daarna Consultant tot 2006.”

2 Je mooiste anekdote uit die tijd? ”Bij binnenkomst bij Benton&Bowles verloor ik meteen het NMB account (mijn belangrijkste en grootste klant). Er was teveel misgegaan in het verleden, geen redden meer aan. 8 jaar later won ik bij het volgende bureau dit account terug. Voor mijn gevoel de mooiste overwinning ever. Helaas verliet ik dat bureau binnen drie maanden na de pitch, omdat ik onenigheid kreeg met de eigenaar van dat bureau over een beoogd partnership. De NMB was erg boos omdat ze echt voor mij hadden gekozen. Moraal, banken zijn kennelijk toch niet mijn ding.”

3 En de slechtste? ”De verkoop van Van Daalen en Partners en de fusie met IPW en De Bussy (ook gekocht door TMP Worldwide). Ondanks de mooie plannen zag je langzaam je eigen kindje ten onder gaan. Leuk die koopsom die ze betaalden, maar uiteindelijk pure kapitaalvernietiging.”

4 Wat doe je tegenwoordig en waarom? ”Ik run een winkel in maatkleding. Begonnen als hobby van mijn vrouw, maar wat uit de hand gelopen.”

5 Boeit Reclame Anno Nu je nog? ”Ja, nog altijd, maar je ziet nog maar weinig kwaliteit. En wat mijn specialisme betreft, dat is allemaal opgeschoven naar Internet. Maar goed dat we in 1997 de toko verkocht hebben!”

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s