2015-12-07 Richard Otto

7 december 2015 op ’t Kistje: Richard Otto van ‘ Verdwenen merken’ 

Commissie Stiekem…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

the-gossips-by-normal-rockwell4

NIKS is zo lek als een mandje. Je kunt er ongegeneerd de gebraden haan uithangen en van een vette roddel zijn we ook niet vies. Daarom is ons parool: Zegt het voort! Zegt het voort! En neem mee die introducé(e).

Vertel hem of haar er dan ook bij dat er weer een dijk van een Kistje-spreker is: Richard Otto over zijn brandnieuwe merkenboek.Haal dus je vochtwerende kleding uit de gang en kom naar NIKS, het enige genootschap waar lekken heel gewoon is.

Op 7 december weer vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk.  Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch.

richard otto kistje
Op ’t Kistje van NIKS:
Richard Otto
van ‘ Verdwenen merken’

Richard Otto op het Kistje van Niks op 7 december 2015:

“Leren hoe je het niet moet doen”

 

Richard OttoAlweer bijna vijf jaar geleden schreef hij een Basisboek over Online Marketing en onlangs zag een tweede boek van multi-mediaman Richard Otto (40) het licht. Over ‘Verdwenen Merken’ gaat de co-productie met tekstschrijver/concepter Robbert van Loon, het boek waarover Richard bij Niks op 7 december a.s. komt praten. Een ‘uniek overzicht’ van ruim 300 bekende Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen, zegt hij. Richard Otto’s cv is te lang om samen te vatten. Zie daarom LinkedIn. Meer recent zette de ‘Genomineerde voor de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar’-award 2015 MobileMarketing op en verkocht dat aan de Adformatie Groep. Tevens blies hij Spreekbuis.nl nieuw leven in. Sinds oktober is Otto part-time Leden & Communicatie Manager van de BVA, bond van adverteerders.

Wij stellen Richard ook nog wat vragen: De Vijf Vragen Van Niks

1. Vallen er conclusies te trekken uit je boek voor de merken anno nu?
“Marketeers kunnen uit de merkverhalen leren hoe je het in sommige gevallen niet moet doen. Al bieden gemaakte fouten in het verleden geen garantie voor de toekomst…”

2. We spotten onlangs reclame voor Raider. Waarom komen oude merken terug?
“‘Sex sells’, maar ‘sentiment’ vaak ook; in ieder geval op de korte termijn. De meeste consumenten kijken vaak terug naar de positieve zaken uit het verleden en daar vallen ook producten onder die we vroeger vaak consumeerden. Oude merken geven dus een goed gevoel en daar hebben mensen geld voor over.”

3. Hoe kom je zo terecht bij de Bond van adverteerders?
“Ik loop al wat jaren mee in de media, reclame en marketing. Vooral aan bureauzijde ben ik actief geweest. Voor mij is interessant om nu eens aan de andere zijde te staan en daarvoor de belangen te behartigen.”

4. Uitgever, voorlichter, fundraiser, journalist, publicist, social mediaspecialist, ondernemer in media. Wat ben jij eigenlijk het meest – en het liefst?
“De diversiteit in mijn activiteiten laat goed zien dat ik lastig in een hokje ben te plaatsen en verder slecht ben in stil zitten. Voor mij is het belangrijkst dat ik mezelf steeds probeer te heruitvinden. Elke ochtend moet weer anders zijn!”

5. Je bent ook betrokken geweest bij papieren vakmedia. Hebben die nog toekomst?
“De vakmedia hebben zeker toekomst, alleen de lezer is te ongeduldig en vooral te haastig voor papier geworden. De printversies van de vakmedia zullen mijn inziens niet 2020 halen, maar ik maak me verder geen zorgen over de organisaties zelf zolang ze durven te innoveren.

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s