2015-06-01 Ruby Lemm

1 juni 2015 op ’t Kistje: Ruby Lemm (Big Bang)

Ooit ’n normaal mens ontmoet…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

jolink

En nu houdt Bennie Jolink er ook nog mee op. Nooit meer ‘Oerend hard’ of een plens Grolsch-bier uit een plastic bekertje in je nek tijdens de concerten van zijn Achterhoekse boerenband Normaal. Nee Bennie moet het voortaan doen met reclame maken voor de spaarrente van de SNS- bank. Dat is toch heel wat anders dan scheuren op een Norton. Dat brengt ons op Kistje-spreekster Ruby Lemm die gaat uitleggen hoe je merken en muzieksoorten bij elkaar kunt brengen.

Schaf je dus een boerenbonte kiel, zakdoek of sjaal aan en kom 1 juni naar NIKS, het enige genootschap dat alles op z’n klompen aanvoelt.

Op 1 juni weer vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

Lemm_Kistje

Ruby Lemm
van het nieuwe bureau
Big Bang

 Ruby Lemm van Big Bang op het Kistje van NIKS op 1 juni 2015 

‘Nederland is toe aan muzikale communicatie’

Ruby LemmBang om iets nieuws te beginnen is Ruby Lemm niet, nooit geweest ook. Ook al heet haar nieuwe bureau Big Bang ;-). Bij voorkeur in hoofdletters geschreven, zelfs. Haar bureau zet in op muzikale communicatie en gebruikt muziek voor merkpositionering. “Muziek is ons meest fundamentele communicatiekanaal. Het beïnvloedt direct ons denken en zelfs ons (koop)gedrag, vaak zonder dat we er ons bewust van zijn,” zegt ze. De consument wil volgens haar emotioneel geraakt worden. ”Muziek is daarbij de sterkste communicatievorm om mensen dieper en langduriger te raken.”

In de VS kun je volgens Lemm afstuderen in het vak ‘musical communication.’ Er zijn zelfs congressen over de impact van muziek op emoties. Maar in Nederland staat de discipline nog in de kinderschoenen, zegt zij. En daar gaan zij en haar partner-in-zaken Marcel Hölscher, beiden reclameprofessionals met een indrukwekkende staat van dienst, verandering in brengen.

Bij Niks gaat Lemm op maandag 1 juni ons iets vertellen over hoe ze met hun nieuwe communicatiebureau Big Bang gaan inspelen op de latent aanwezige -daarvan is het duo overtuigd – behoefte onder adverteerders aan een ándere aanpak van hun communicatie. En ook hoe ze dat gaan doen, of al doen, in de praktijk. En ze beantwoordt graag vragen.

Ruby Lemm, in haar vrije tijd een begenadigd amateur jazzpianist, is overigens een goede bekende van Niks. Zij is degene die ons naar Jefferson wist te loodsen toen we vorig jaar op zoek moesten naar een nieuwe locatie. Tussen haar werkzaamheden door doet ze ook een literatuurstudie ‘Music Psychology and Musical Communication.’

Volgens Lemm en Hölscher hebben mensen in het constant veranderende digitale tijdperk behoefte aan de menselijke maat. ”Niet de klant maar de mens staat centraal. Het is tijd voor een brede visie op communicatie die alle aspecten van muziek- vanaf de oorsprong van muzieknotatie tot en met de effecten en beïnvloeding van muziek op ons gedrag meeweegt. Muzikale communicatie brengt met belangrijke inzichten vanuit muziek, psychologie én communicatie de magie terug in ons vak. Het oor krijgt de hoofdrol in communicatie in plaats van een bijrol”, aldus Ruby Lemm.

Zij noemt zich (Musical) Communication Specialist en is ruim 25 jaar werkzaam in de communicatie, waarvan de laatste tien jaar als zelfstandig ondernemer bij Ruby’s Glue en Skipintro. Daarvoor had ze diverse managementfuncties bij de reclamebureaus DDB, Publicis en DMB&B. Ook Marcel Hölscher werkt al ruim 25 jaar in diezelfde branche. Hij was 17 jaar in diverse managementfuncties werkzaam bij Publicis Groep, waarvan de laatste 5 jaar Managing Partner bij Saatchi& Saatchi/Leo Burnett.

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s