2015-03-02 Pol van Haren

2 maart 2015 op ’t Kistje: Pol van Haren, Dog and Pony

Last van fomo…? 

Nou bij NIKS® mooi niet!

fomo-patientFomo is een nieuwe psychische kwaal. ‘Fear of missing out’: de angst om dingen te missen op Facebook, Twitter, LinkedIn en noem maar op. NIKS helpt je van fomo af. Eén keer in de maand bij NIKS en je bent weer helemaal bij. Al is het alleen maar door straks te luisteren naar Kistje-spreker Pol van Haren van Dog and Pony, een studio die is gespecialiseerd in sterke ontwerpideeën.

Laat dus je Apple-T-shirt en i-Phone thuis en kom naar NIKS, het enige genootschap zonder nomophobia: de angst dat je telefoon het ineens niet meer doet.

NIKS als gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus op 2 maart vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

kistje maart 2015Op ’t Kistje van NIKS:

Pol van Haren
oprichter ontwerpstudio
Dog and Pony Amsterdam

 

 Pol van Haren (Dog and Pony) op het Kistje van NIKS op 2 maart 2015

‘De basis van een ontwerp ligt in een sterk idee’

 

Pol van Harenop het kistje van niksDog and Pony won in 2014 de New Kids on the Block award 2014. Dit jaar hebben de initiatiefnemers van New Kids, B&BA en Fonk, zich verenigd met de SAN.
Kantoorgenoot en creative director Bart Heideman maakt dit jaar deel uit van de vakjury van de 2015 editie. Met acht andere gerenommeerde deskundigen en onafhankelijk juryvoorzitter Guda van Noort zal Dog and Pony de genomineerden beoordelen op wat ze drijft, hun ‘why?’.

Met dat ‘why?’ van Pol zit het wel goed. Daags na zijn afstuderen in 2003 aan de KABK (Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag) schreef hij zich in bij de Kamer van Koophandel en maakte in 2006 de start met Dog and Pony. “Vanaf 2010 zijn we met Dog and Pony onze huidige koers ingeslagen. Wij willen werken voor merken die uitgesproken durven zijn en geloven in een design gedreven uitstraling”. Inmiddels werken ze dan ook voor instellingen en opdrachtgevers als het Koninklijk Concertgebouw, Felix Meritis, NPO3, Achtung, Lebowski Publishers, Cordaid en Het Rembrandthuis.

Dog and Pony blijft een team van uitgesproken designspecialisten, met een onderscheidende rol voor zichzelf: ‘Wij maken geen campagnes en doen geen activaties. Ons werk heeft niet als doel likes op Facebook te genereren en laat mensen ook niet op banners klikken. Wij creëren de basis van de merken waarvoor we werken’, aldus de presentatie vorig jaar. Het team staat voor vakmanschap en eigentijds en uitgesproken ontwerp. Van boekomslag tot identiteit, van illustratie tot campagne-visual, van traditionele tot digitale media. De medium-onafhankelijke oplossingen leiden tot prijswinnend werk op nationaal en internationaal niveau.

Pol zet nog even de filosofie erachter op een rij:
– tendens in onze samenleving is dat mensen investeren in kwaliteit van leven;
– kwaliteit van leven betekent voor ons dat we met mooie dingen bezig willen zijn;
– mooie dingen komen meestal voort uit sterke ideeën, vandaar onze focus op sterke ideeën als uitgangspunt voor ontwerpoplossingen.

De reclame- en mediamensen van NIKS zullen zich herkennen in deze visie en het werk dat eruit ontstaat.

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s