2014-11-03 Inge Ligthart

3 november op het kistje bij NIKS: Inge Ligthart van Dawn (Triodos)

Eenzaam, dik en depressief…?

Nou bij NIKS® mooi niet!

niks uitnodiging 3 november“Randstedeling wordt eenzaam en dik”, kopte de Volkskrant  5-koloms breed op de voorpagina. Daarbij wordt hij of zij depressiever en krijgt meer last van suikerziekte. Wat een ellende. Reden genoeg om naar NIKS te gaan. Voor wie het helemaal niet meer zitten, heeft onze nieuwe herberg  Jefferson ook nog een drankkast die tot hangarhoogte reikt. En voor wie wil weten hoe die narigheid  allemaal kan worden voorkomen, trekt  Kistje-spreekster Inge Ligthart interessante conclusies uit de met een Gouden Effie bekroonde Triodos Bank-case van haar reclamebureau.

Haal dus vrolijke, slankheid suggererende kledij uit de kast en kom naar NIKS, het enige genootschap zonder dikdoenerij.

NIKS als gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus nu op 3 november vanaf 17.00 uur ons nieuwe clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier.

Het NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis.

Op ’t Kistje van Niks: op het kistje van niks
Inge Ligthart,
managing director
reclamebureau Dawn

 

Nog geen maand na de uitreiking van de Effies, de reclame-effectiviteitsprijzen

cropped-niks_kistje.gif3 november: Inge Ligthart van Dawn (Triodos) spreker bij NIKS

NIKS meldt met enige trots dat op het kistje iemand komt te staan iemand van Dawn, het reclamebureau dat de enige gouden Effie Award kreeg. Voor de ‘Volg je hart. Gebruik je hoofd’-campagne voor klant Triodos Bank, met als onderdeel, wie heeft ze niet gezien, die indringende lange commercials. Onze spreker is maandagavond 3 november a.s. Dawn’s managing director Inge Ligthart (foto), die tot een half jaar geleden dezelfde functie bekleedde bij TBWA\Neboko. Inge is tevens VEA-bestuurslid.

Inge LigthartDe Triodos-case wordt door de Effie-jury een echte merkcase genoemd, die respect afdwingt. Waarin Triodos laat zien hoe het jaar na jaar, rustig en consequent, zijn merkkracht laat groeien. De case laat zien hoe het maatschappelijk inzicht, de commerciële doelstellingen, strategie en communicatie naadloos in lijn liggen met elkaar. ”Het is een schoolvoorbeeld van het consequent bouwen aan een sterk merk.” De jury heeft uiteraard ook stilgestaan, zeggen ze, bij de vraag of communicatie wel een doorslaggevende rol heeft gespeeld in het succes. ”Triodos heeft met zijn propositie onmiskenbaar het maatschappelijk tij mee. De case heeft de jury voldoende overtuigd dat communicatie een belangrijke rol heeft gespeeld.” De bank handelt vanuit de ‘why’ gedachte. ”De relatief lage budgetten, de creatieve keuzes die worden gemaakt sluiten hierop aan,” aldus de Effie-jury.

Dawn is een onafhankelijk Amsterdams reclamebureau en telt medewerkers en klanten die uiteenlopen van Triodos Bank tot de Gemeente Amsterdam, van V&D tot Das, en van Groenlinks tot Bonduelle, e.v.a. Inge Ligthart leidt het bureau samen met oprichters en eigenaren creative director David Snellenberg -die ze kende uit haar FHV-tijd- en strateeg Greo Belgers.

Ligthart (52) werkte bijna zeven jaar als managing director bij TBWA\Neboko en daarvoor kort, een jaar, als directeur communicatie bij ING Bank. Ze is duidelijk geen jobhopper in de reclame. Daarvoor was Ligthart 17 jaar werkzaam bij FHV/BBDO, laatstelijk als managing partner. Het VEA-bestuurslid -ze is penningmeester- is buiten de reclame al ruim 5 jaar betrokken bij IDFA (het jaarlijkse in Amsterdam gehouden documentaire filmfestival). Ze was ook een periode lid van de Commissie Toekomstverkenning Publiek Bestel.

Triodos commercials:

 

Terug naar het nu

Toch nog even naar het archief

Advertenties