Nu op ’t Kistje

3 december op ’t Kistje van NIKS®

Retail- en marketingspecialist Rupert Parker Brady

Vorige maand nam zijn vader, oudgediende Malcolm, nog afscheid als trouwe bezoeker van Niks, wegens verhuizing naar het oosten van het land. Zoon Rupert (51) was daarbij, en komt nu, als retail- en marketingspecialist, op het Kistje te staan op maandag 3 december om zijn licht te laten schijnen over actuele ontwikkelingen op retailgebied.

De aanleiding kan niet actueler zijn. Om maar wat te noemen: de overname van de Hema door miljardair Marcel Boekhoorn en het door de familie in de etalage geplaatste Blokker. Maar ook de zeer snelle groei van online supermarkt Picnic van Michiel Muller trekt de aandacht. Die van die elektrische wagentjes. En nu ook actief buiten de landsgrenzen. Ook was daar ineens, na de spectaculaire ondergang van V&D – inmiddels ‘teruggekeerd’ als webshop – als soort opvolger, het Canadese, nog niet erg succesvolle Hudson’s Bay. Met tal van filialen in voormalige V&D-panden.

Rupert is vooral bekend in ons wereldje als founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune. Daarnaast is hij ‘geestelijk vader’ van de Retailer van het jaar-award en de Elsevier Retail Summit. Naast zijn werkzaamheden als uitgever en auteur van zijn adviesbureau Retaildenkers, is Rupert actief als hoofdredacteur van RetailVisie, een platform over steden. Hij is de auteur van ‘Appie Tomorrow’. Hij wordt regelmatig op televisie gevraagd om zijn mening over retailzaken, en op BNR Nieuwsradio is hij wekelijks te gast als commentator.
Parker Brady’s adviesbureau is in Amsterdam gevestigd en huist in het bedrijvenverzamelgebouw MidWest. Waarin een groot aantal creatieve ondernemers is gevestigd.

Na zijn carrière in de mediawereld is hij sinds 2004 actief als zelfstandig ondernemer, gespecialiseerd, zegt hij, in strategie, identiteit, concept en storytelling. “Vaak neem ik als tweede natuur de rol aan van aanjager, luisteraar en verbinder. Mijn opdrachtgevers zijn meestal afkomstig uit de werelden van retail, steden en merken. Daarnaast initieer ik als het even kan ook zelf beweging of reactie: een column, een event, een boek, een trendrapport of een ander zichtbare activiteit die beklijft.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s